Tuesday, February 14, 2012

HANYA UNTUK AWAK...KAWAN SAYA

nikmatnya cinta

                                                           MENAWAN HATI SI DIA
yang pertama sekali ialah awak kena jadi diri sendiri. jangan sesekali bohong tentang siapa awak, minat awak semata-mata awak nak tampil sempurna di mata dia. bukan saya nak awak "tak pandai" di mata dia, tidak sama sekali. tapi kalau saya sendiri saya sendiri tak suka orang yang berbohong.

jambatan kasih kau dan aku
yang keduanya, jadilah jejaka yang berhemah dan bersantun. dalam maksudnya bukan? dalam teknologi serba canggih ini kebanyakan teruna diluar sana melupakan batas-batas pergaulannya dengan si dara lantas mengucapkan kata-kata yang tidak sedap didengar oleh si dara.

yang ketiga ialah jagalah penampilan diri kita. walaupun menggemari gaya yang "simple" tak semestinya selekeh kan??kena kemas dan sedap mata memandang, yang ada janggut dan misai "trimmed"lah dahulu sebelum berjumpa si dia. contohnya pakailah wangi-wangian(jangan terlebih pula, pening nanti) dan jangan menghisap rokok(bau dia boleh membuat wanita tak selesa).

yang keempat, awak kenalah sentiasa jujur berkawan dengan si dia. bukan saya suruh awak buat "report" 24 jam tetapi cukuplah dia mengetahui awak pergi kemana dan dengan siapa.

yang kelima ialah mesej selamat pagi dan selamat malam. nampak "simple" kan?? saya tak suruh awak mesej dia banyak kali.. pagi sekali, malam sekali. manis sangat kan?? ini juga membantu untuk menampkkan yang awak tak adalah terdesak untuk mendapatkan si dia..



try to be rainbow in someone's cloud


untuk awak, semoga berjaya... semoga awak menemui cinta si dia yang membahagiakan awak.

0 comments:

Post a Comment